Brödbakning & lägenhetsletande!

Senaste dagarna har det bakats har det också hunnits bakas en del bröd, inte bara kakor & bakelser : ) och hur gott är det inte med hemmabakat nygräddat bröd, mmm!

Annars så har jag varit hos kiropraktorn idag och knäckt igen, två veckors vila från promenad men han tyckte skidor eller cykling vore en bra idé för att det gör inte ont och muskeln behöver tydligen hållas igång. Så får väl se om jag orkar ta mej an nå sånt haha.

Men över till något glädjande! Jag har fått veta två kommuner som det finns rätt stor chans att bli antagen till Bageri och konditoriutbildningen! : )
Bara jag flyttar i mars och söker för hösten och alltså bor i en av de kommunerna så jag är folkbokförd i rätt kommun. Så nu söker jag och Joel lägenhet i Nacka först och främst, får se om det finns nån chans att få tag på någon från 1 mars. Är ju bostadsbrist i Stockholm så känns nervöst plus att de ju inte kan lova att jag får en plats i utbildningen.
Men hopp finns! 
Så vem vet kanske blir det Stockholmsbor av oss! Oj oj vi som är såna typiska Skellefteåbor haha .

Ta nu och baka detta goda & enkla bröd : )



Dinkel & kornbullar
ca 9 st stora bullar
Ugn 225 grader  ca 15 min.

1-2 dl linfrön
5 dl dinkelmjöl
3 dl kornmjöl
2 dl vetemjöl
5 tsk bakpulver
1,5 tsk salt
1 burk kesella 2,5 dl
3,5 dl mjölk
1,5 dl vatten

Blanda alla torra ingredienser först, i en bunke. Tillsätt kesellan, mjölk, vatten & frön.
Rör om till en kladdig deg.
Ta en bakplåtsklädd plåt och platta ut med sked till runda bullar.
Sen är det bara att grädda.


Ha en fortsatt fin dag allihopa : )

Kommentarer
Postat av: Jannice

Åh, men det går väll att redigera annonsen ni lagt ut? Så att det gäller för Solna oxå?? För Solna känns ju lite bättre till än typ Ekerö! :D Va kul att det börjar finnas hopp igen! :) klart ja kommer o hälsar på!!! Då har jag ju en anledning att åka till Sthlm o hälsa på lite folk! :D:D (o shoppa hihih)

2009-01-20 @ 18:57:14
URL: http://www.snotra.wordpress.com
Postat av: Erika

Jo, ska till Brighton i två månader och våldgästa Monika Lundström, ska försöka hitta något jobb och förhoppningsvis stannar jag där en längre tid :)

Jo det är där jag jobbar:) Jaha, vad roligt :) Är mest på en avdelning, och om jag ska köra uteslutningsmetoden tror jag inte han bor där, men kanske stöter på honom någon gång ^^

2009-01-20 @ 21:45:05
URL: http://erenius.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej Bruden!:D

Tävla på min blogg om tre stycken pump n´ plump lipgloss! Tävlingen avslutas efter 100 deltagare!

Postat av: Hannah

Hej, vilken utbildning (konditor)är det du går nu, vilken skola?

2009-09-21 @ 14:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0