Anthon Berg Fairtrade Chocolate 72% Cacao

Hej på Er denna soliga härliga Lördag! : ) 
Hela veckan har det ju varit äkta sommarvärme känns så skönt!

Som sagt kom Joels syster Jannice hit tidigt igår morse & stannar till måndag förmiddag.
Så här var det verkligen full rulle igår & det kommer fortsätta i den stilen hela helgen skulle jag tro : )
Så igår hann jag då rent inte baka men jag hann med att äta ute ett antal ggr istället hihi.

Men nu ska jag ta & baka två förhoppningsvis drömmande goda saker.
För vi ska på picknick då jag bakat klart & njuta i solen, sen blir det gröna lund hela dagen & kvällen : ) !



Eftersom jag själv egentligen är en sån som jämt köper mjölkchokladvarianter då det gäller godis så tänkte jag däremot lyxa till med att ha denna Anthon Berg i en av de underbara bakverken mmm! 
Känns ju alltid lika bra att köpa Fairtrade också, plus att det sägs ju att man får det man betalar för!
Jag tycker verkligen det stämmer i t ex om man bakar med smör eller margarin, jag har börjat älska att baka med smör. Mycket mer smak på något sätt!

Oj vad jag babblar nu ska ingredienserna fram : )
Kram på Er! 

Kommentarer
Postat av: bakmammorna

ja den är god den där chokladen! och precis som du skriver- det känns allid bra för hjärtat att köpa fairtrade! :-)

2009-06-27 @ 15:52:02
URL: http://www.bakmammorna.blogspot.com
Postat av: Anna/Frostrosor

Äkta är alltid äkta! Kopior får slänga sig i väggen! Använder jämt smör när jag bakar! Glöm inte att dricka i värmen!

2009-06-27 @ 17:16:45
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Andreas

Mums , älskar allt med choklad i :) ! Köpte en bok som heter "Choklad - 365 oemotståndliga frestelser" på ugglan , här i lilla Skara , den är helt underbar och jag rekommenderar den varmt :)



Ha det gött i värmen!

baka på :)!

2009-06-27 @ 18:49:24
Postat av: Barbro

Den har jag inte smakat!



Däremot har jag bakat en chokladsockerkaka idag.

En god och bara att röra ihop;-)

2009-06-28 @ 15:44:24
URL: http://www.matlagarna.blogspot.com
Postat av: Sandra drömkaka

Andreas:

Ja att choklad är helt underbart, kan trolla till den mest simpla kaka till ett litet smakmässigt mästerverk :)!



Det lät som en underbar bakarbok det där, jag ska önska mej massor av såna böcker då jag fyller år i juli så får se vad jag får :)



Hoppas du också haft en riktigt härlig & god helg :)

2009-06-28 @ 21:27:17
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0