Nu händer det grejer!

Hej!
Vet Ni vad?! Idag är dagen då det ska flyttas ut ur min lägenhet!
Egentligen har jag tusen grejer att fixa just nu, ringa hit och dit och vänta i telefonkö sådär länge så man oroar sig det ska vara slut pengar på mobilen innan någon ens sagt hej!

Men men idag vill jag egentligen bara hem till Kusmark och storbaka, har inte bakat sen i söndags!
Riktigt tråkigt, jag längtar jättemycket ju!
Har så många recept så det blir svårt och bestämma vad jag ska börja med ikväll eller imorrn ; ) !

& för den delen ska jag förbi Farfar på kalas imorrn, han fyller 91 år & är en riktig pärla!
En ärlig en haha kan ploppa ut lite vad som helst ur den mannens mun, men det är samtidigt charmigt beroende på vad han säger såklart haha.
Inte varje dag man far på 91års kalas så det  kommer vara en massa fina tårtor där!

Men tills jag äntligen ska ha fått baka något så lägger jag upp min absoluta favoritefterrättspaj!
Mamma brukar göra den och nu även Joels mamma! Så jag har ätit den två helger i rad nu, Ni måste testa den!




Irenes Underbara digestivepaj
 
200 g digestivekex
100 g smält margarin
Smula & blanda, tryck sedan ut i en pajform.
 
3 dl grädde
½ ask philadelfiaost
1 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
 
Vispa grädde hårt, blanda sedan i allt och rör ihop.
Häll över.
 
Lägg frysta hallon och blåbär ovanpå.
1 påse drottningkräm
Vispa och häll över.
 
Gör dagen innan och ställ i kylen.
Servera med glass och njut :)

Nej nu är det dags jag sätter igång med packningen igen, vi hörs snart & ha en härlig fredag!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, et där lät ju supergott! Men menar du att man inte behöver ha den i frysen alls?

2009-04-14 @ 11:22:37
Postat av: Sandra drömkaka

Svar till Malin :

Den är verkligen det ljuvligt god & enkel! :)



Nej inget i frysen utan gör den kvällen innan du ska servera den och låter den stå i kylen fram tills servering :)

2009-04-15 @ 14:32:21
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ok, vi älskae cheesecake & detta låter ruskigt likt. Så detta måste testast! :)

2009-04-15 @ 18:34:32
Postat av: Anna-Sara

samma tårtrecept som jag nyss lagt ut ;)

2009-04-15 @ 21:19:56
URL: http://annasarajacobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0