Prinsesstårta

Prinsesstårta är aldrig fel tycker jag, så därför bakade jag en sån plus en cheesecake (recept kommer!) till mitt kalas i fredags.

Gjorde en med helt vanligt innehåll. Vanlig ljus tårtbotten, vaniljkräm, hallonsylt och vispgrädde.
Som ni ser fick den bli rosa och toppad med de ljusgula blommorna jag gjort av sugarpaste med marshmallowssmak.

Prinsesstårta är något jag aldrig gör på jobbet, så det var riktigt länge sen sist! Men kul : )



Och så vill jag tipsa alla om att imorgon startar Trästocksfestivalen här i Skellefteå och pågår enda till lördagnatt. Gratis inträde och en hel del bra artister som t ex Säkert! , Those Dancing days med mera : )

Kommentarer
Postat av: Christian Johansson

Ser fram emot Cheesecake receptet..Väldigt svag för just cheesecake och en del chokladigt som brownies och kladdkakor. Din blogg är en guldgruva för dessa recept så fortsätt med det du gör, kanon! =)

2011-07-20 @ 21:21:47
Postat av: Katarina

Så fin tårta!

2011-07-21 @ 02:28:10
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Den ser jättegod ut, vad fint med de gula blommorna, blev lite annorlunda =D

2011-07-21 @ 16:29:19
URL: http://daedalsmat.sajto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0