Smarrig chokladkaka med spitsad smörkräm

Hej på Er denna härliga fredag!
Idag ska jag & Joel iväg på Södermalm & kolla alla underbara seconhandbutiker vi har hört talats om.
Oh vad roligt det ska bli!

Men först så har jag nu på förmiddagen bakat en så smarrig chokladkaka som jag gjorde en smörkräm till med lite kakao i & spritsade på.
Blev perfekt för mina smakgommar med chokladkaka med smörkräm. Smörkräm är ju bara för gott! : )
 
Jag gjorde en av kladdkakerecepten ur min nya underbara chokladbok, men la smeten istället på ett bakplåtspapper för att få en lite annan form än den vanliga kladdkakansform.
Sen så har jag varit sugen på något med denna underbara smörkräm sen de tog slut mina havreflarn som jag tidigare provat ha krämen i.

Här är den mmm : )



Smarrig chokladkaka med underbar smörkräm

150 g smör
3 dl socker
1 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl

Smält smöret i kastrull & blanda sedan i hop alla ingredienser till en smet i bunke.
Bred ut på ett bakplåtspapper & grädda prick 10 minuter i nedre delen av ugnen på 175 grader.

Smörkräm: 100 g smör, 1 dl florsocker, 2 tsk kakao & 2 äggulor.
Blanda till en härlig kräm & spritsa en fin klick på chokladkakorna!

Hoppas Ni får en härlig & smarrig fredag, släng ihop denna kaka & njut !
Nu ska jag iväg på shoppingtur & sen blir det en massa gotteri som alltid för att fira fredagen hihi! : ) 

Kommentarer
Postat av: Isabell

Lovely Darling:) Måste ju säga att jag e en aningen avis på att ni får gå på söder å shoppa å jag måste nöja mej med utbudet här hemma..:P.. men men jag kommer ner snart å hälsar på..

ps. jag bakade som sagt igår men blev tyvärr inga brownies för ja summakardemumma det är juh det godaste..men nästa gång det blir bakning ska jag kolla igenom alla dina recept å välja det bästa.. måste säga att den blev faktiskt galant god den där du gjorde med fudge i:D höres tjing tjing

2009-03-06 @ 15:51:01
Postat av: Leila bakar...

mums....på söndag ska vi fika med hela familjen så bullarna ska bjudas på men vill även ha nåt chokladigt, kanske detta recept =)

2009-03-06 @ 22:18:39
URL: http://leilabakar.blogg.se/
Postat av: lina

Så underbart gott det där ser ut!!!

2009-03-15 @ 13:08:34
URL: http://linalikesmat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0