It´s friday I´m in love

Som dom sjunger i den glada låten som jag just nu inte minns namnet på typiskt hihi.
Att allting känns så mycket roligare direkt det är Fredag, konstigt men sant : ) !

Idag fick jag hör & häpna : jobbet jag ville ha!!! Så jag ringde och tackade nej åt det andra  : ) !

Sen ikväll så är jag som så himla ofta dödssugen på godis & annat mumsigt!
Så då bestämde jag mej för att göra nå enkelt, men tji fick jag då mikron skulle jävlas med mej då den tydligen hade typ 1600W istället för det vanliga 800.
Så förbannad blev jag, tyvärr eftersom jag ärligt talat före det hade råkat glömma hälla ner sockret!
Förvirrad efter att ha provjobbat ett tag idag kanske?!

Men förbannad & envis som jag är så tog jag det tredje gången gillt!
& nu ska jag snart äntligen få mumsa i mej underbar kola ,plus en hel del annat mumsigt fredagsmys!



Underbart himla god mikrokola!
50 g margarin
3/4 dl vetemjöl
1 dl socker
1 dl sirap
1- 1,5 msk kakao

Blanda ingredienserna i en skål som INTE sprängs eller annat hemskt i mikron!
Kolla dessutom hur hög värme just din mikro har.
Jag som hade så himla het mikro körde 1 min M. high effect & sen 1,5 minut till på samma.
Det är bara att ta ut & röra om & känna efter tills sockret smält in i smeten.
Sen brer du ut kolasmeten på en plåt med bakplåtspapper, ställ den kallt & skär sen upp & njut!


Jag gjorde som vanligt JÄTTESTORA BITAR ,då jag älskar stora saker då det gäller sötsaker!
Så man kan ju göra 4 gånger så många som jag gjorde om man vill ha vanlig storlek...
Ska inte vara nå småpjoller enligt mej ; ) !

Ha en härlig fredagkväll allihopa : )

Kommentarer
Postat av: Linda

Skam den som ger sig :o). Slutresultatet ser smarrigt ut!!



Och grattis till nya jobbet!!!



//Linda

2009-03-20 @ 21:01:41
URL: http://gottgrisen.blogspot.com
Postat av: Anna

Grattis till nya jobbet!

Mumsig kola! Jag har själv inte vågat mig på att göra kola i mikron.

2009-03-21 @ 08:52:14
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Jannice

Hahah ja eller hur :o



ja kan tänka mig att de e mycke o lära sig i början! E ju alltid så, men skönt sen när man kan allt :) Härligt att du jobbar bara veckodagar! Så perfekt! :D och ja, helt lagomt med 25 h/vecka. Alldeles lagomt! :D

2009-03-21 @ 15:10:16
URL: http://www.snotra.wordpress.com
Postat av: Sandra

Åh grattis! :D

Vad roligt för dig!

2009-03-22 @ 12:20:47
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/
Postat av: M i c k a

woho det där kanske man ska testa någon gång :D ser jätte gott ut.



Vad hemma duktig du verkar vara :D

2009-03-26 @ 22:59:19
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0