Hjärtliga tekakor

Denna Söndag är en lugn, skön & mycket god söndag.
En rätt vanlig söndag då, bortsett att vi bor här numera ; )  !
Jag har ägnat senaste timmarna till att baka supergoda tekakor!



Hjärtliga tekakor alá Sandra
1 paket jäst
2,5 dl mjölk
2,5 dl ljummet vatten
½ dl vetekli
50 g smör
1 dl havregryn
2,5 dl vetemjöl
7,5 dl rågmjöl
1,5 dl dinkelmjöl
2 tsk bakpulver

   

• Koka ihop mjölken, vetekli & havregryn till en gröt.
• Tillsätt sedan smör och vatten. Sänk till fingervärme & smula ner jästen.
• Häll över i en stor bunke & blanda ner mjölen & bakpulvret. Baka ut & använd nå fina formar vet ja!
• Låt jäsa på bakplåtspappersklädd plåt 40 minuter & nagga innan de ska in i ugn.
• Ugn 225 grader 10 minuter.



Nu ska jag få mej fläskpannkaka, mmm mmm mmm!
Ha en smaskig & trevlig söndag , det har jag : ) !


Kommentarer
Postat av: Snotra

Va mumsit hörrö! :D O va gulligt o göra dom i hjärtformat!! Blir lite mysigare o äta dom till frukost då :))



förresten vilka snygga skor du hade köpt!!!!!!



hoppas ni trivs bra! :) kramar

2009-03-02 @ 11:52:13
URL: http://www.snotra.wordpress.com
Postat av: Anna

Vad söta de blev!

2009-03-02 @ 16:48:33
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Anonym

ville bara säga att din blogg är helt underbar! kan tänka mig att vi är ett par som uppskattar den. keep up the good work! :)

2009-03-03 @ 20:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0