Fixar & trixardag

√ In på Arbetsförmedling
√ Storhandla igen ( Vi är INTE billiga i drift jag & Joel )
√ Baka bröd
√ Tvätta

& så det vanliga : laga mat, diska o s v .

& så det ovanliga , hoppas hoppas & hoppas på att ett jobb jag intervjuats av ska höra av sig.
Håller tummar & tår men jag är en av säkert över 20 personer som intervjuats & jag fick intervjun då dom hade rusch.
Vilket betydde intervju mitt i butiken & en massa avbrytande av kunder. Suck .
Hoppas så mycket att jag har ont i käkarna.

Detta bröd bakades idag för att komma på andra tankar.



Solrosbullar

2 ¾ dl vatten
2 krm salt
1 tsk honung
30 g smör
3 msk solrosfrön till smeten
½ ägg ( använd den andra halvan till att pensla över bullarna & strö över solrosfrön)
2 ¼ dl vetemjöl
2 dl vetekli
2 ¼ dl grahamsmjöl
25 g jäst ( halvt paket )



♥ Börja med att smälta smöret i en kastrull & tillsätt vatten, låt det bli fingervarmt. 
♥ Häll över i en bunke. Smula ner jästen & tillsätt honung, salt & solrosfrön.
♥ Tillsätt sedan mjölen & vetekli, arbeta till deg.  Låt jäsa 30 minuter.
♥ Baka ut på mjölat underlag, forma till runda bullar. ca 6 stycken stora. Pensla med ägg & strö över frön.
♥ Låt jäsa 30 minuter till & sedan in i ugnen 13 minuter på 225 grader på plåt med bakpapper.


Kommentarer
Postat av: Isabell

Ohhh inte illa :) håller tummarna för dej att du ska få det där jobbet!

2009-03-16 @ 18:40:41
Postat av: Jannice

Håller tummarna!! Men taskigt att du fick intervjuas mitt i en rusch lixom!!!!! :S



De där brödet såg gott ut!! :D

2009-03-16 @ 20:49:48
URL: http://www.snotra.wordpress.com
Postat av: Karin

För 10-15 år sedan skulle jag ha sagt att solrosfrön ...det är fågelmat. Nu ser jag alltid till att ha ett paket hemma och tuggar ofta fröna som godis när de inte hamnar i müsli, matbröd och sallader.



2009-03-16 @ 23:38:57
URL: http://favoritrecept.blogspot.com
Postat av: Leila bakar...

va fina, ser alldeles underbart goda ut! Går oxå å väntar svar på ett jobb...inte kul att våndas över det...håller tummarna!

2009-03-17 @ 08:31:22
URL: http://leilabakar.blogg.se/
Postat av: lina

Håller också tummarna!!! Vad gott brödet ser ut, ska kila iväg och handla jäst så kanske jag testar detta ikväll!

2009-03-18 @ 14:01:25
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: Leila bakar...

jo det är ju mörk choklad men det står inget om hur mörk så vi kör på de inte alltför mörka tycker jag =)

2009-03-18 @ 15:11:37
URL: http://leilabakar.blogg.se/
Postat av: Jannice

Aaa, ja tänkte de oxå! Bättre o va där man trivs istället! :) Mamma bli dock nojjig "men vart ska du jobba till hösten dååå?" ... fast de skiter ja i! Kommer ju ändå inte orka va kvar där i höst även om ja skulle jobba i sommar så....



åhhhh perfekt!!! :D Härligt att ni kommer hem till all snö o slask!! ;) Det är så härligt o komma hem ett tag o bort från storstan, även om de har sin charm de me ;D

2009-03-18 @ 15:51:31
URL: http://www.snotra.wordpress.com
Postat av: Adam

Hello Sister ;) hoppas allt är väl där nere :) hälsa Joel och sen så syns vi snart!



Ha de heej!

2009-03-18 @ 23:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0