Mitt goda blåbärsbröd!

Tänka sig att det redan är Onsdag igen, det gör då absolut ingenting ; )
Inom några dagar vet jag & Joel förhoppningsvis hur det blir med Stockholm, spännande och nervöst!

Vill ju verkligen kunna flytta så att det går att söka in på utbildningen, men oj vilken skillnad att bo i Stockholm motför här! Jag är ju en riktig skogsmänniska egentligen & älskar att kunna fara hem till Kusmark när jag vill!
Men samtidigt är ju Stockholm bara ett flyg ifrån så det är ju bara åka hem & hälsa på då det går : )

Jag blev då så sugen på att komponera ihop en blåbärslimpa och så blev det.  
Fin färg, saftig, smaskig och väldigt enkel att slänga ihop!



Sandras saftiga blåbärslimpa
Ugn 200 grader, mitten.

3 dl havregryn
3 dl kornmjöl
1 dl dinkelmjöl
1 dl vetemjöl
1 tsk salt
5 tsk bakpulver
1 dl blåbärsylt
4 dl filmjölk

Blanda alla torra ingredienserna i en bunke.
Tillsätt sedan sylt & filmjölk, rör om till en kladdig deg.
Smörj en "kladdkakeform" , häll ner smeten & släng in i ugnen ca 25-30 minuter!

Nu ska jag ta och spåna vad som ska bakas härnäst & kolla in nya tårtfat, finns så himla många helt  underbart vackra. Jag vill ha!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Men tack snälla! Mina kakfat skulle stormtrivas med att ha dina bakverk på sig!

2009-01-21 @ 21:34:04
URL: http://enoughisenough.blogg.se/
Postat av: Danielle

Jag har också funderar på att baka bröd med blåbär i, det låter väldigt gott. Så du kommer från Kusmark! Trevligt, jag har släkt där uppe. Hoppas ni hittar någon lägenhet nu.

2009-01-22 @ 10:51:52
URL: http://heavenlycupcake.blogspot.com
Postat av: Erika

ska verkligen bli kul, även bara för att testa på :) Blir nog mest att söka de klassiska jobben, restaurang/café, städ och butiksjobb ^^ Har inte tänkt så långt ännu, ska se vad som behövs :) Jaha, oj, får se om jag jobbar nästa helg :P

2009-01-22 @ 17:42:46
URL: http://erenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0