Endorfinkick!

Ja man kan ju fundera om man inte får sig en riktig endorfinkick då man äter dessa brownies, så goda är de! Ett måste i varje frys!
 
Jag är lika galen i allt som innehåller choklad som karaktären Miranda i Sex and the city! Tror vi är en hel hög som känner igen oss i hennes beteende ; ) det är som om man aldrig får nog.

Då bestämmer man sig för att nej nu får det vara nog, nu ska jag spara lite till imorgon jag är ju så mätt & sen 5 minuter senare så är man där igen & smaskar!
Haha lyxiga i-landsproblem : )            



Här är som lovat recept & bilder på :
VÄRLDENS godaste browniekladdkaka med jordnötter!
200 g mörk blockchoklad
200 g smör eller margarin
4 ägg
4 dl socker
1 krm salt
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
2-3 msk kakao
3 dl vetemjöl
1½-2 dl  saltade jordnötter (eller t ex hasselnöt /solroskärnor/ mandel )

Sätt ugnen på 175 grader & smörj en kladdkakeform.
Smält smöret i kastrull & bryt ner chokladen, rör om tills allt är smält & jämn som en smet.
Ta fram en bunke & knäck ner äggen. Tillsätt salt,vaniljsocker & socker, vispa poröst.
Blanda ner bakpulver,vetemjöl & chokladblandningen. Sedan är det bara att tillsätta lite kakao efter behag & nötter efter behag sen i formen & in i nedre delen av ugnen 30 minuter.

Tips!
Efter kakan svalnat : frys in den ett par timmar om du ska flytta över den i kakburkar, den är en äkta brownie & kladdig!
Annars bjud på den direkt som chokladtårta tillsammans med gammeldags gräddglass; vanilj med chokladkross!



Kommentarer
Postat av: Emily

Hur länge ska den vara inne i ugnen?

2009-02-01 @ 19:05:23
Postat av: Amani

Åh vilket sött tårtfat, jag måste också köpa ett sånt! =)

2009-04-09 @ 22:16:00
URL: http://chokladfreaks.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men, oj va gott allting ser ut att vara. Jag är världens chokladfreak, måste prova något av dina recept någon gång. :-) Jättefin sida!

Lisa

2009-07-02 @ 00:54:24
URL: http://www.lisasbakverk.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag hoppade jordnötterna, men guud vilken god kaka! Har bakat den flera gånger nu och det här måste nog vara den godaste kladdkaka jag någonsin ätit! :D

2010-02-13 @ 21:35:17
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/
Postat av: Anonym

du verkar ju hur duktig som helst :) mums vilka recept !

2011-01-29 @ 15:18:39
URL: http://josefiincarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0