Sandra and the Chocolate Factory

Hej på Er!
Ligger i soffan hos Joel & är allmänt lat, eller med ett finare ord Bekväm.
Borde ta tag i en massa ärenden nu, men det borde inte vara borde, borde vara vill?
Men det är nog lite mycket begärt, då det ju finns en del måsten ; )

Ska snart ta tag i det hela & sen återgå till att filura vidare på det roliga : allt som ska bakas!
För imorrn åker jag hem till Kusmark och tar hand om vovvarna och bakar, bakar & bakar då mor & far åker utomlands en vecka!

Kom på att brownien jag baka för nån dag sen fattas ju på min lilla blogg, så nu kommer den!
Mycket goda såklart enligt mej, då jag som Ni säkert märkt vid det här laget inte kan eller vill leva utan såna här sliskiga godkakor! : )



Fluffiga Brownies
100 g mörk choklad 70% kakao
200 g smör
300 g socker
4 ägg
100 g mjöl
150 g valnötter

♥ Smält smör i en kastrull & bryt ner chokladen, rör om tills allt smält.
♥ Blanda socker & 4 ägg i en bunke och rör nogrannt om.
♥ Tillsätt sedan mjöl, den smälta smeten & valnötter.
♥ Smörj en form, häll i smeten & grädda på 180 grader, 20-30 min beroende på formens storlek.

 Hoppas Ni har en god & bekväm tisdag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Mmm...vad gott! :)

2009-02-10 @ 13:28:28
URL: http://hallongumman.blogspot.com
Postat av: Anna

Den där brownien ser ju mumsigt värre ut!

2009-02-10 @ 18:57:23
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Anna

Aha... ja, måste testa receptet a la oumbärliga brownies! De enda brownies som jag brukar baka regelbundet är apelsinbrownies, vet inte varför men det har bara blivit så. Ja, marknadsnougaten är faktiskt busenkel att sno ihop. Det enda man måste vara där på slutet, är snabb så att smeten inte stelnar i kastrullen innan man hinner hälla över i långpannan!

2009-02-10 @ 23:09:46
URL: http://frostrosor.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja, det kom säkert bli jättekul :) Förstår att du är less det, men du kom nog hitta nåt bra jobb där. Borde ju finnas lite mer än i Skell iaf :)

Det går bara bra här. Tiden går jättefort :) Nog saknar man alla hemma nog, men dom finns ju kvar å nu börja man ju lära känna lite folk här så då går det ju bättre :)

2009-02-11 @ 12:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0