40 graders värmeskillnad & proppfullt i kakmagen.

Oj vad proppfullt det är i kakmagen. Tror den spricker, men gott var det...

Mamma & pappa är som sagt utomlands.
Imorse då jag vaknade var det 22 minusgrader ute & dom har kring +22 & säkert sol.
Hoppas dom riktigt njuter nu, för dom for då rätt vecka verkar det som ; )

Blandade ihop detta bröd idag, då jag blev sugen på nybakat färskt bröd. 
Inget får mej att känna mej så hemma som då det luktar nybakat, vars jag än är det är något särskilt med den doften!



Special Edition (Isabell fick döpa det hihi )
3,5 dl havregryn
4 dl mjölk
2 dl rågmjöl
2 ½ dl vetemjöl
2 ½ dl fullkornsdinkelmjöl 
5 tsk bakpulver
1-1½ tsk salt
2 dl creme fraiche naturell
1,5 dl vatten

∞ Börja med att koka upp mjölken i en kastrull. Blanda havregryn & mjölk i liten bunke, låt svälla 20 min.
∞ Medans det sväller blanda i en stor bunke alla torra ingredienser. Tillsätt sedan det smeten & rör även ner creme fraiche och vatten. Dekorera med havregryn.
∞ Smörj en form cirka 27*17 cm & häll ner degen. Grädda i 225 grader i mitten 30 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0