Kanelbullar med vaniljkräm på!

Godkväll!

Nu har jag redan varit hemma i 10 dagar! Tiden springer fram och snart fyller jag 24 år. På fredag!
Gah, var jag inte nyss 14?!
Nu får tiden allt ta och sakta ner sig. Är ju så mycket jag vill hinna med innan jag blir gammal som gatan ; )



Har knappt bakat nå på dessa 10 dagar hemma heller, endast kanelbullar med vaniljkräm på. Men det är inte så konstigt för det har inte varit en enda dag med dåligt väder. Och då är det ju illa om man inte passar på och är ute och skaffar sig soleksem, eller lite brunhet om man har riktigt tur ; )

Idag har jag gjort en massa sockerblommor, för till helgen någon afton blir det kalas! Så nu ligger de och torkar.

Kanelbullar med vaniljkräm på

Fyllning till en deg med 0,5 liter mjölk i :

4 dl kall vaniljkräm eller marsankräm

150 g rumsvarmt smör
5 tsk kanel
½ msk vaniljsocker

Röres ihop till en smet. Bred ut över degen och forma till bullar.
Låt jäsa och pensla dem sedan med uppvispat ägg. På med en stor klick vaniljkräm och pärlsocker.
In i ugnen 225 grader 10-15 minuter.
 

Mycket gott : ) 

Lägger in om någon dag bild på sockerblommorna och sen efter helgen vad som bakats till kalaset!
Ha en finfin kväll!

Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Mums! Jag måste baka bullar snart igen.

2011-07-11 @ 21:34:41
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Ser jättesmaskigt ut! Jag vet hur det känns när tiden bara flyger fram, jag blir 24 i december och jag lever fortfarande någonstans kring år 2006 ;) Grattis på födelsedagen så här långt i förväg om jag missar det på fredag ;)

2011-07-11 @ 22:30:12
URL: http://daedalsmat.sajto.se
Postat av: Katarina

Låter gott :)

2011-07-12 @ 02:54:40
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0