Noblesse och dumlekakor

Hej!
Här kommer bild och recept på de kakor jag också bakade i tisdags, goda och enkla.



Noblesse och dumlekakor
200 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
10 st dumlekolor
20 st Noblesse

Knåda ihop smör, socker, mjöl och bakpulver till en deg.
Låt stå i kylen en stund och rulla sedan 20 bollar och placera i aluminiumformar.
Stick ner en halv dumlekola i varje kaka.
Grädda i ugnen på 200 grader ca 10-15 minuter.
Ta ut plåten och lägg direkt på en Noblesse på varje kaka.

Nu börjar snart mitt kalas här hemma, så jag har bakat en tårta och en supergod digestivepaj. Så jag uppdaterar om någon dag igen : )
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Linda

Dessa kakor måste jag testa, låter farligt goda :-)

2010-07-16 @ 20:35:44
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0