Hoppfull!

Idag känns som en toppen dag! : ) 
( Förutom att jag har så ont i rygg & ben att jag fortfarande håller mej still. Aj aj. )

Imorse vaknade jag av Joel som kramade på mej, helt underbart & dessutom gav han mej hopp! Hopp, för att han hittat några Vuxskolor utanför Stockholms kommun med Bageri & konditoriutbildning. 
Bara några mil utanför Stockholm, men förhoppningsvis ska inte de ha prick lika hårda regler som de inne i Stockholm har om att inte ha gymnasiebetyg för att bli antagen.

Så nu håller jag tummar & tår, snälla gör det med mej! På att de ska säga att det finns möjlighet att bli antagen om jag flyttar dit & söker utbildning för hösten!
Hoppas, hoppas hoppas, väntar på svar!

Medans jag hoppas så har jag såklart också hunnit baka, ovanligt då njaa ; )
& så är jag ju hemma på landet & umgås med familjen, helt enkelt en toppen dag!



Dammsugare & arraksbollar
1 sockerkaka / 400 g kaksmulor
1 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
Arrak eller punch, några droppar beroende på vad man gillar!
50 g smör

Dammsugare, garnering:
marsipan, smält choklad

Arraksbollar, garnering:
T ex kan man ju ha kalas eller chokladströssel, hackade nötter eller kokos.

Blanda sockerkakan med florsocker,vanilj & kakao, tills allt är krossat & droppa i smaksättningen.
Tillsätt smöret & rör nu om nogrannt. Ställ sedan i kylen en stund.
Dammsugare: Kavla ut marsipanen & rulla ut korvar av degen i valfri storlek. Sen är det bara att rulla in i marsipanen & doppa kanterna i smält choklad.
Arraksbollar: Forma till bollar & rulla dem sen i smält choklad & efter det i tex hackade nötter.




Ja, nu blir det ner & babbla med de andra & äta godis & kakor : )
Måste få fråga, vad tycker Du ser godast ut av det jag hittills bakat & lagt upp på bloggen?

Kommentarer
Postat av: Jannice

Jag håller tummarna för dig! Även om ja tycker det är onödigt att ni ska försvinna ner till Sthlm!! det är ju så fasligt avsides ;P



Till frågan, det finns ingen möjlighet att lyckas välja vilket av det som ser godast ut för ja tycker ALLT ser så jäkla smarrigt ut att ja dör! måste sluta läsa din blogg, kommer få kakabstinens snart!!! heheh:D

2009-01-18 @ 21:12:56
URL: http://www.snotra.wordpress.com
Postat av: Danielle

Verkligen kul om du skulle hitta en utbildning, jag ska hålla tummarna för dig!

2009-01-20 @ 14:20:19
URL: http://heavenlycupcake.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilken bra blogg du har! Svårt att avgöra vilket som ser godast ut - jag faller för det med choklad i och det verkar du ha i nästintill varje recept ;) Än har jag inte hunnit provbaka något av dina recept men jag lovar att jag ska. Fortsätt baka och blogga!

2009-01-21 @ 13:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0