This is your life. Do what you love and do it often.

Hej,

Idag är en tung dag. Stället jag jobbat som konditor på från slutet av april fram till juli och skulle ha börjat om att jobba hos den 29:e augusti har idag ringt och sagt att de förlorat en av sina största kunder.
Och detta innebär att de nu varit tvunga att avskeda en, omplacera en annan och att de inte kan anställa mej som de hade tänkt. Så himla tråkigt... : (
Men är ändå jätteglad att jag ju ivarjefall har fått jobba där 2,5 månader som konditor!
Har ju aldrig jobbat som det förr och det är väldigt svårt då att få jobb då de flesta brukar kräva 3 års yrkeserfarenhet.
Så nu är det dags att söka jobb igen... Får se vad man hamnar i för bransch här näst?!



Hoppas ni har en bättre dag! Och så vill jag tipsa alla som gillar att baka tårtor att se ett program på kanalen TLC som heter "Fabulous Cakes". Mycket inspirerande, intressant och de gör helt fantastiska tårtor! Och om ni inte ännu sett "Cake Boss" och "Ultimate Cake Off" som också går på TLC, se dem med!



Tårtbilderna ovan kommer från http://tv.yahoo.com



Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Nej, vad tråkigt att jobbet inte blev av som det var planerat. Faboulus cake har jag aldrig sett, vilken dag och vilken tid går det programmet?

2011-08-23 @ 22:27:13
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Bullmamman

Fin blogg du har :)

2011-08-24 @ 20:55:07
URL: http://bullmammasara.blogg.se/
Postat av: chokladälsk'arn

Jag vill börja med att säga beklagar att jobbet inte blev som planerat.

Sedan vill jag säga att jag precis har börjat med en recept-samling och var inne här på bloggen igår och rotade runt. Jag hittade hur mycket recept som helst som jag knappt kan hålla mig tills jag får prova! Dina recept verkar helt underbara och det kan jag säga genom att bara läsa igenom och kolla på de fina bilderna du lägger upp.

Verkligen jättefin blogg som jag kommer att kika in på ofta framöver.

Tillslut har jag ett litet önskemål. Skulle du kunna lägga upp ditt absoluta favorit recept? Det kanske är det mest komplicerade eller innehåller mest konstiga ingredienser. Jag vill bara ha din absoluta favorit.

Tack!

2011-08-25 @ 22:14:25
Postat av: Isabell

Bästaste bästa du <3

Mera inlägg vore fint att se på bloggen kanske från den nya baktidningen herr Joel gav dej :O :) är så mysigt och hemtrevligt på din blogg och blir så glad av att se dina nya mästerverk.

Ps. Håller tummar och tår för att du får som du vill med jobb.

<3

2011-08-26 @ 20:00:15
URL: http://ritatochblacktattoo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0