Knut´n

Ja, så heter secondhandbutiken i Norsjö haha jasi vilket läckert bushnamn!
Där fyndade jag alltså detta söta våningskakfat, 30 kr jag kunde då absolut inte låta bli! : )



Hur jag ska få med mej alla presenter & saker jag köpt sen jag åkte till landet är fortfarande en gåta men hmm som Timbuktu sjunger så fint "Det kommer ordna sig ,det gör det alltid för det löser sig"...
Är väl så man ska tänka då det gäller ett och annat här i livet!

Här kommer fikat på Petras café:  bär & vaniljpaj med grädde , glasswienerbröd, plus delicatobollar som smet från kameran! Billigt som tusan att fika på cafén utanför stan & mysigt känns så personliga såna här små fik!





Snart uppdaterar jag dagens bakverk också , gott gott säger jag då bara.
Oj oj jag är så proppmätt idag igen jag tror jag spricker.
Farligt att vara en kakoman & baka såhär mycket, lever i ett cookieland!

Godkväll på Er!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är det dumma med att gå på café och fika: det är ju så hiskeligt dyrt! Och man vill ju oftast inte bara ha en sak.. Jag måste nog hitta mig ett eget litet mysigt fik i utkanten av stan. Eller bjuda hem mina vänner på fika lite oftare :)

2009-07-15 @ 23:23:55
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Jannice

Vilket fint kakfat du hitta på knuuuuuutn! :D

superfint!



Men när man fylleer år så förtjänar man o få gå på café o mumsa i sig en massa gottt :D:D

2009-07-16 @ 03:54:29
URL: http://snotra.wordpress.com
Postat av: Louise B

Hej!

Vilken underbar blogg du har. Kikade in här idag för första gången och har redan läst många inlägg! Jag älskar också bakning och matlagning. Kakfatet var ett sånt jag precis letar efter. Köpte ett fat/bricka i förrgår men kakfatet saknas än :) Hoppas du får en härlig dag! / Louise

2009-07-16 @ 07:50:24
Postat av: åsa - hello sugar!

ååh vilket fint kakfat! vilket fynd!! jag borde verkligen bege mig på loppis nån dag. :)

2009-07-16 @ 17:00:12
URL: http://hellosugar.se
Postat av: Sara

Grym blogg du har måste jag säga! Sånt här gillar jag :) är en blivande konditor och är också en riktig chocoholic :) Nu är frågan, vart gör du av allt detta du bakar? för det verkar bli en hel del..!



Och en till fråga; Den ultimata chokladkakan, har du kommit på receptet?? =)



Keep up the good work :)

2009-07-16 @ 17:00:35
Postat av: Anonym

Tjena! Du kan skicka det där fatet till mig när du själv lessnat. ;)

Mycket smarrigt du bakat på din ledighet. Det finns en hel del att gott att hämta från sina hemtrakter, eller hur!?



Må så gott/ Mimmi

2009-07-16 @ 21:52:23
Postat av: Sandra drömkaka

Louise B & Sara : Oh vad glad jag blir ni gillar min bakarblogg, jag hoppas ni forsätter att titta in & ni hittar er en massa recept som får er att vilja baka för hembakat är godast :)



Jo jag hinner baka ett par dar i veckan ofta, är ett kakmonster & många jag känner är ju också det så det går ner i min mage & de jag känners :D !



Ha en fin fin helg flickor :) // Sandra

2009-07-16 @ 22:30:40
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Chokladfreaks

Vilket fint kakfat du köpte, toppen på det liknar mitt kakfat exakt. Vilket kap du gjorde!

2009-07-16 @ 22:39:13
URL: http://chokladfreaks.blogg.se/
Postat av: I Nadjas kök

Jösses. det var ju nästan gratis ditt fina kakfat...



Nadja

2009-07-21 @ 19:26:26
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Lisa

Oj, så sött fat! Ibland har man tur. :-)

Lisa

2009-07-22 @ 01:03:25
URL: http://www.lisasbakverk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0