1 juli!

Oj att det redan är första juli, det betyder att jag åker hem till landet imorgon bitti & stannar nästan 3 veckor! 
Så där ska det självklart bli en massa bakande också : )

Hade tänkt lägga in massa bilder från den goda helgen men ursäkta uttrycket för SATAN vad många bilder jag & Jannice tagit, så jag orkar inte välja bland alla dem!
Tid har jag då inte heller, ska packa & sen till stan & äta middag & glass med Joel!

Men denna bild måste jag absolut dela med mej av : )
De underbara & berömda SUPERSTORA glassarna vi köpte varsin av då vi åkt båt till Fjäderholmarna i Söndags. 
En så vacker ö i skärgården, man ville bara bosätta sig där direkt!
Som sagt är de vääääldans stora varav priset 75 kr! Dyraste glassen ivarjefall jag någonsin köpt hihi!
Men det var det verkligen värt, vi köpte varsin marängswiss & självklart åkte allt ner i magarna :D !



I marängswissen var det : tre stora kulor med valfri smak, hemmagjorda stora maränger, hemmagjord chokladsås, vispgrädde, bananskivor, glasskex, en apelsin skiva som dekoration & slutligen toppad med hasselnötsströssel. Yummie : )
      
Annars så vill jag tillägga att sen midsommar har jag verkligen semester i kropp & sinne! Kanske låter konstigt då jag är så gott som arbetslös men, ja känslan har infinnit sig & jag lever i gott lyx vareviga dag : )

Igår hade jag dessutom en underbar dag med Åsa, vi hade picknick enda tills kvällen!
Hon hade bakat ljuvliga cupcakes ( jag hann inte baka något & vårat bakverksförråd hade några kakmonster just rånat)!
Vi picknickade i en jättefin park vid vattnet i Långholmen, helt perfekt picknick! : )
& tur hade jag dessutom då jag kom hem efter 20.30 då fick jag nylagad spaghetti & köttfärsås & mjukmackor!
Ja vilken härlig gårdag : )

Nej nu ska det packas & sen mot stan, hoppas Ni också njuter av sommaren även om Ni egentligen inte har semester! : )

Kommentarer
Postat av: Nova

Helt rätt inställning - man ska njuta så mycket man bara oavsett om man har semester eller inte! Det här är nog första sommaren jag faktiskt ska vara lite ledig, så jag ska verkligen passa på :) Till exempel genom att äta en herrans massa burgare... försökte få igenom burgarmiddag till kvällen men blev nedröstad då majoriteten ville ha grillspett... :P

2009-07-01 @ 15:53:10
URL: http://blogg.passagen.se/novanen/
Postat av: Caroline

Åh vilken glass, den såg verkligen god ut! Ha det bra!

2009-07-01 @ 16:34:17
URL: http://lovdesign.blogg.se/
Postat av: Carro

Det låter som att du har det bra :) Hoppas ni får det mysigt på landet också (det tvekar jag inte på)

Glassen såg oerhört delikat ut =) hihi

2009-07-01 @ 18:41:51
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Danielle

Hoppas du får det riktigt trevligt hemma på landet! Jag har lyckats pricka in helt rätt veckor och har varit den senaste hemma hos mor och far, härlig!

2009-07-01 @ 20:03:01
URL: http://heavenlycupcake.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0