Bakning i massor!

Som lovat så lägger jag upp Chokladkokoskakan som jag bakade igår, den är så himla god att oj!

Annars så knallar och går det... Tyvärr inget framsteg på lägenhet/rumsletandet i Nacka och Solna.
Det känns lite tungt måste jag erkänna, men hoppas det ska ordna sig...

Jag och Joel är kvar i Svansele och lever lyxliv ; )
Har varit duktig och bakat två saker idag med, men det får Ni veta framöver vad det blev!
Det blev då efter Agnethas önskemål, så ofta som hon bakat efter jag och Joels så ; ) .



Saftig Chokladkokoskaka ♥
4 ägg
6 dl socker » Vispas ihop, lite pösigt.

3 dl vetemjöl
8-9 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
180 g smör
+ ca 80-90 g mörk grovhackad blockchoklad

Glasyr : 75 g smör, 2 dl socker, 1 ½ dl sirap, 1 ½ dl grädde, 200 g kokosflingor.
Vispa ihop allt utom kokosflingorna i en kastrull & låt sjuda 5 minuter, så den tjocknar.
Ta kastrullen från plattan, tillsätt kokosen och rör om.

Botten : Smörj en långpanna & häll i smeten. Grädda i mitten av ugnen på 200 grader ca 15 minuter.
Ta ut & bred över glasyren. Stoppa sedan in i ugnen ca 10 minuter till så glasyren får lite knäckfärg.




Nu ska jag gå & smaska efterätt & sen blir det film och godis i fulla muggar!
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Marie

Åhh vilket smarrigt recept ...måste prova det någon gång!!

2009-01-25 @ 20:19:09
URL: http://cakesandsweets.blogg.se/
Postat av: Jannice

Dom va verkligen supergoda kakorna du gjorde i helgen!!! :D Tur ja hann tjuva med mig lite kakor hem som ja kan snaska på i veckan hihi :D

2009-01-25 @ 21:47:02
URL: http://www.snotra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0