Bakardag i det stora röda huset med vita knutar

Imorse tog jag & min ena syster Isabell bilen för att åka bort från stan & mot det stora röda huset med vita knutar.
Där är det lugnt & skönt, massor av skog, vovvar, familjen & ett perfekt kök för bakning! Home sweet home... 

Har bakat världens och då menar jag VÄRLDENS godaste browniekladdkaka med jordnötter i, alla som känner mej vet att den bakas ofta den! Sen har jag även bakat en limpa med lingonsylt i, mycket saftig och god.

Brownies recept & bilder kommer senare ikväll eller imorgon, den är ett måste enligt mej i varje människas receptbok!
Men här är recept & bild på limpan:
Saftig lingonlimpa
2,5 dl vetemjöl
2,5 dl dinkelmjöl
3 dl havregryn
1-1½ dl linfrön
1 tsk salt
4 tsk bakpulver 
4 dl filmjölk
1 dl lingonsylt

Börja med att sätta på ugnen på 200 grader, blanda efter det ner alla torra ingredienser i en bunke.
Tillsätt filmjölken & rör om nogrannt innan du blandar ner lingonsylten, även den nogrannt.
Smörj en vanlig rund form med löstagbar kant t ex den som brukar användas till kladdkakan.
Häll sedan i degen & grädda i nedre delen av ugnen ca 30 minuter.
Sen är det bara att öppna formen då den svalnat och skära så du får två halvmåneformade limpor.

Lätt som en plätt så har man hemmabakad limpa : )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0