Filurat ihop ett bröd!

Hej allihopa!
Idag är det lill-lördag vet ni väl, jag åkte hem till kusmark vid halv fyra så jag ha fått mammas goda mat & nu snart blir det massa god kakor, choklad & fika mmm : ) .

Jag ringde till cafét som ville erbjuda mej provjobb & sa att jag inte kunde komma förrän den 20:e och dom förstod min sits. För de kände också att det skulle bli krångligt att vänta, då de vill ha någon så fort som möjligt.
Men de skulle ivarjefall spara mitt Cv, så jag märker ju om de hör av sej igen...
Knasigt att det ska ta så lång tid att åka till Lidingö från Solna! Minst en timma!
Man gör tre byten och egentligen med bil kanske det skulle ta 15-20 minuter, knäppt knäppt.
Har då märkt att från våran gata i Solna & in till Stockholms central tar det bara 7 minuter, wow : ) !
Blir att söka många jobb inne i Stockholm alltså!

Nu ska Ni få se vad jag bakat för smarrigt idag!
Nyttigt bröd som jag filurat ihop själv!
Fick en flash igår vad jag ville ha för ingredienser i brödet så i afton slängde jag ihop det : )



Nyttiga Fullkorns Kesobullar
4 dl grovt rågmjöl
2 dl kornmjöl
2 dl havregyn
1 dl vetemjöl
2,5 tsk bikarbonat
1 tsk salt
250 g keso ( en liten burk )
2 dl mjölk
3 dl vatten

♣ Blanda först ihop alla torra ingredienserna i en bunke.
♣ Tillsätt sedan keso, mjölk & vatten. Rör nogrannt till en kladdig deg.
♣ Ta fram två plåtar & klicka där ut deg formade till runda bullar. Ca 8 stycken stora.
♣ In i ugnen 225 grader, i mitten. Ca 14-18 minuter tills de fått en fin gyllene färg.

Nu ska jag ner & godfika & babbla med de andra & även filura vidare på morgondagens bakning.
Förresten vad tror Ni om brödet? Något för Er?

Ha en fin lill-lördag ; )
 

Kommentarer
Postat av: Danielle

Visst är det smidigt med bikarbonat? Bananbrödet jag bakade smakar lätt banan, inte så att det stör och blir "kakigt" utan bara så att det blir lite mer saftigt och en spännande blandning med pålägg. Pröva!

2009-02-04 @ 20:43:31
URL: http://heavenlycupcake.blogspot.com
Postat av: Johanna

Va spännande att ni far till Stockholm:) Har du fått nå jobb då? :)

2009-02-09 @ 22:14:34
URL: http://jjohannaalindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0