Chokladbollar och mera chokladbollar!

Bakade det även Sveriges kändaste & enklaste bakverk i Söndags ; )
Chokladbollar!
Det de flesta lär sej att baka först av allt som liten & dessutom kan få friheten att baka utan hjälp av någon vuxen, när de vill. Så var det för mej och då var det kladdiga chokladavtryck & pärlsocker runt  om i hela huset! : )
Dom är ju så goda och jag tröttnar då aldrig trots att de bakas flera gånger i månaden hos oss!
Denna gång så rullade jag hälften i kokos och den andra hälften i pärlsocker.



Jag gör jämt en dubbelsats med dessa mått:

Recept:
Chokladbollar
200 g rumsvarmt smör
2,5 dl socker
6 dl havregryn
6 msk kakao
2,5 tsk vaniljsocker
5 msk kallt kaffe

Blanda ihop och rulla i t ex pärlsocker, cocos eller hackade nötte
r.


Ja, nu ska jag vila middag!
Sen blir det en mysig filmkväll & planering av massa bakande!
Ha en sockersöt kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0